Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus sisevaade

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Maalingute osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Nahadisaini osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Fotograafia osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Tekstiiliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Skulptuuriosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Mööbliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Meedia- ja reklaamikunsti osakond

Prof. Peeter Linnapi kureeritud 

(Kunstnikud: Taavi Piibemann, Diana Tamane, Heli Sarapuu, Vallo Kalamees, Peeter Tooming & Carl Sarap, Ülar Tikk, Alis Mäesalu, Peeter Linnap, Nils Rebane, Mona Menets)

Kõrgema Kunstikooli Pallas fotoosakonna töid saab näha oktoobris-detsembris toimuval prestiižikal Euroopa Fotokuul (European Month of Photography). Tegemist on suurüritusega, mis toimub aasta jooksul Pariisis, Viinis, Ljubljanas, Ateenas ja Bratislavas. Viimases linnas leiab festival aset juba 29. korda. Kõrgema Kunstikooli Pallas õppejõudude (Vallo Kalamees, Peeter Linnap, Heli Sarapuu, Ülar Tikk jt), vilistlaste (Krista Mölder, Diana Tamane) ja auliikmete (Peeter Tooming) seekordne esindusnäitus kannab nime “The Borders of Mind/ Hranice Mysle/ Mentaliteedi piirid” ja see vaatleb läbi erinevate autorite, kuidas me kehtestame piire ning jagame maailma lähtuvalt omaenese psühholoogistest konstruktsioonidest. Sellega seoses loome me ruumis esmalt keskkondi: personaalne ruum, kogukondlikud territooriumid, riigid jne. Piirid aga võivad olla ka ajalised/ ajaloolised nagu Peeter Toominga ja Carl Sarapi legendaarses projektis “55 aastat hiljem”, vahetegemine toimub teatava mentaalse eraldusjoonega meie personaalses/ vs avalikus olemises nagu Nils Rebase töös ”Inimesed ja univormid” või Ülar Tiku “Basseiniportreedes”. Diana Tamane materialiseerib mõttelise piiri 4 põlvkonna vahel teoses “Emad ja türtred”, Heli Sarapuu vaatleb personaalses dimensioonis toimunud piiriületusi, Vallo Kalamees tõmbab sümbolite vahendusel piire tuumperekonna sees ning Mona Menets omakorda sulandab eristamise rituaali pildistaja ning pildistatava vahel. Taavi Piibemann vaatleb nägemise ja info puudumise piire ja Alis Mäesalu kompab eritluse kehtivust eri žanrite (maastik ja portree) vahel. Fotokuu näitusega kaanesid Prof. Peeter Linnapi loengud “Fotograafia ja semiosfäär” ning “Pildid ja hirm” Banska Bystrica Kunstiakadeemias, millega Pallasel on nüüdsest kahepoolne Erasmuse vahetusleping. Linnap oli peaesinejaks ka Bratislava kunstiülikoolis - Vysoká škola výtvarných umení toimunud 1920-1960.aastatele pühendatud fotograafia rahvusvahelisel teooriakonverentsil “Photography as an Art“.

 

Lisainfo: Prof Peeter Linnap

LINNAP Photo and semiosphere lecture FOTOFO Bulletin 2019 web solo strany 49

Fotode autor: Central European House of PhotographyDiana Tamane Taavi Piibemanni ja Alis Mäesalu tööd näitusel

Joan Fontcuberta ja Peeter Linnap Bratislavas

Mentaalsed piirid avamine 1

Näitusekülastaja Peeter Linnapi tööde taustal

Näitusekülastaja Vallo Kalamehe teosega

Näituse kuraator Peeter Linnap ja Fotokuu peakorraldaja Vaclav Macek 2

Näituse eksponeerimiskoht Primacialne Namestie Bratislavas 2

Jälgi meid Facebookis

 

ekka akrediteeritud