Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus sisevaade

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Maalingute osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Nahadisaini osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Fotograafia osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Tekstiiliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Skulptuuriosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Mööbliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Meedia- ja reklaamikunsti osakond

Peeter Linnap. Mees valgel hobusel/ A Man of Light – Peeter Tooming: Silmakirjad 10 / tõlkija Peeter Tammisto; kujundus Silver Sikk; fototöötlus Kristjan Mõru. Tartu : Kõrgem Kunstikool Pallas, 2018. 224 lk.

Mahukas ja esinduslik monograafia Eesti fotograafia legendaarsest mehest Peeter Toomingast. Saatesõnu on monograafiale lisanud Toominga kaasa ja lahutamatu aatekaaslane Sirje Tooming ning tema kaasaegsed filmitegijad - režissöörid Peep Puks ja Rein Maran, helirežissöör Jaak Elling, filmioperaator Peeter Ülevain, toimetaja Mary Ann Lynch New ja paljud teised. 

Peeter Toomingat (1939-1997) võib pidada Eesti üheks kõigi aegade edukaimaks (foto)kunstnikuks, kes korraldas kümneid personaalnäitusi meil ja mujal Euroopas ning osales sadadel väljapanekutel. Lisaks objekte, modelle ja keskkonda dramatiseerivale modernsele “uue nägemise” pildiloomingule viljeles Tooming ühena esimestest kunstnikest Eestis fotograafiat kontseptuaalses võtmes. Sellistest teostest on üheks tuntumaks “Fotorondo” 1982, kus Tooming taustab 1980te eestlasi 20. sajandi alguse fotoateljee maalitud taustaga. Toominga keskne kontseptuaalne fototöö - “55 aastat hiljem” (koos Carl Sarapiga 1937/ 1992) uurib “enne-ja-nüüd” põhimõttel muutusi, nähtavaid märke ja keskkonna lagunemisi, mida ENSV periood endaga Eestile kaasa tõi.

Oma edukale ja teedrajavale pildiloomingule lisaks oli Peeter Tooming edukas kriitik, avaldades umb 20 raamatut ja ca 1000 artiklit fotograafiast, tehes paarkümmend erialast tele- ja raadiosaadet ning sadu dokumentaalfilme. Ajaloolasena pani Tooming aluse fotomuuseumi loomisele, (taas)avastas tuntud minikaamera “Minox” Eesti päritolu, kaardistas eesti unikaalseid fotoharuldusi (dagerrotüübid, unikaalsed vanad negatiivid jmt), taastas unustusse vajunud fotograafide biograafiaid. Fotoelu organiseerijana initsieeris Tooming Eesti foto aastapreemiad, korraldas konverentse jpm.

Suureformaadilises raamatus on avaldatud ligikaudu 300 Peeter Toominga teost - nii tuntuid pilte kui ka neid, mida avalikkus seni näinud ei ole. Pildilist infot täiendavad mahukad filminimestikud ja bibliograafiad.

Raamatu “Mees valgel hobusel: Peeter Tooming” on koostanud Kõrgema Kunstikooli Pallas professor ja fotoosakonna juhataja Peeter Linnap, Toominga loomingut ja organiseerivat tegevust analüüsivad tekstid on kirjutanud Linnap ja New Yorgi kirjastaja Mary Ann Lynch. Saatesõnu on monograafiale lisanud Toominga kaasaegsed filmitegijad - režissöörid Peep Puks ja Rein Maran, helirežissöör Jaak Elling, filmioperaator Peeter Ülevain, toimetaja Mary Ann Lynch New Yorgist ja Kõrgema Kunstikooli Pallas taasasutaja ning rektor Vallo Nuust.

tooming esikaas suur

Jälgi meid Facebookis

 

ekka akrediteeritud